Akşam

Günlük yayımlanan ulusal gazete.

Necmettin Sadak, Kazım Şinasi Dersan, Falih Rıfkı Atay, Ali Naci Karacan tarafından 20 Eylül 1918’de kurulur. Uzun yıllar gazetenin Başyazarlığını Cumhuriyet Halk Partisi’ni destekleyen Necmettin Sadak yapar.

Millî Mücadele’yi destekleyen gazetenin ilk sayısı küçük boy ve tek yapraktır. 1920’de sadece akşam çıkan bir gazete olur.

1957’de Malik Yolaç tarafından satın alınan gazete Osman N. Karacan’ın yayın yönetmenliğinde Çetin Altan ve İlhami Soysal’ın yazılarıyla sola kayar.

Gazete, 1971’den itibaren birkaç defa el değiştirir ve sonra TÜRK-İŞ yönetimine geçer.

9 Ocak 1982’de yayına ara verir.

14 Eylül 1994’de Tercüman gazetesi eski sahibi Kemal Ilıcak’ın oğlu, Alem dergisi ve Alem FM sahibi Mehmet Ali Ilıcak yönetiminde yeniden yayımlanmaya başlanır.

1997’nin Nisan ayında Çukurova Holding tarafından satın alınır.

18 Mayıs 2013’de gazetenin sahibi olan Mehmet Emin Karamehmet’in, borçları nedeniyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) tarafından gazeteye el konulur.

Haziran 2013’te gazetenin Genel Yayın Yönetmenliği’ne Yeni Şafak ve Star gazetelerinde çeşitli görevlerde bulunan eski Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Bursa Milletvekili Mehmet Ocaktan atanır.

21 Kasım 2013’de de Çukurova Holding Yönetimi ve Sancak Medya Grubu arasındaki görüşmeler anlaşmayla sonuçlanır ve gazete Türkmedya Yayın Grubu’na satılır.

Gazetenin resmi sitesi: https://www.aksam.com.tr/

Kaynaklar:

  1. Vikipedi “Akşam (gazete)”

Okumalar:

11 Aralık 2022